הספר זה הפרויקט הכי מטורף שעבדתי עליו בשנים האחרונות!

איך הכל התחיל:

לפני חמש שנים בערך קיבלתי החלטה להתמקצע בבשר, כי הרגשתי שאני לא מספיק יודע, למדתי קצת פה ושם, ואז שנה אחר כך כבר התחלתי לקחת מגוון קורסים ביניהם קיצוב, שרקוטרי הכנת נקניקיות, ביקורים במפעלי בשר, קצביות והתייעצות עם שפים ואנשי בטיחות מזון, ממש נשאבתי חזק לתוך התחום, איכשהוא אני לא יודע באמת איך, אבל הקב"ה סיבב את זה שהתחילו לשאול אותי באותה תקופה המון שאלות על בשר, וכל הזמן גיליתי כמה אני לא יודע, העברתי את השאלות לקולגות שלי, ומתוך זה למדתי עוד המון דברים, ניכנסתי יותר לעומק ולמדתי עוד המון, עד שהגעתי למקום שאני מרגיש שכל הידע חייב להיכנס לתוך מקום סגור כדי להישמר, זה ממש לא פשוט להעביר הכל מהראש לדף, זה מנהרה קטנה וצרה וצריך לדעת להוציא את זה נכון, נעזרתי שוב בקולגות עם שאלות, הרבה שאלות.

הקונספט:

ואז התגבש לי הקונספט של הספר, לשתי אותו וטחנתי עד שהצלחתי לזקק את המבנה המאוד מדויק של הספר.

  • הספר מתמקד רק בחצי קדמי של הפרה
  • על כל הנתח יהיה מידע מקצועי
  • לכל נתח יהיה תמונה לא מבושלת מאוירת
  • התמונות יהיו מושקעות בטירוף
  • לכל נתח יהיה מתכון בסיס ללא חומרי גלם
  • בנוסף, שלושה מתכונים שונים לכל נתח – גורמה עממי ועל האש
  • הספר יהיה מפוצץ במידע מקצועי מטורף

הספר מתמקד רק בחצי הקדמי של הפרה – ראשית כי אני הרבה יותר מבין בו מאשר באחורי, ושנית הקיצוב באחורי הרבה יותר מסובך ללמידה ועדיין עוד לא מבוסס נכון בגלל כל נושא הכשרות, לכן השארתי את החלק השני של הפרה לספר הבא, כלומר יהיו בו נתחים מהספרה 1 ועד 10 עובר דרך ראש לשון ובשר טחון.

מידע מקצועי על כל נתחכל נתח מתחיל במידע מקצועי מעמיק ומורחב, הוא מספר את מבנה הנתח, מעט היסטוריה אם יש, טעמים, סגנונות קיצוב שונים ועוד, הכל בצורה מאוד מקצועית ומפורטת, בהמשך ממש לפני המתכונים יהיה את כל המידע הזה בגרסה קצרה ומתומצתת לקהל הביתי שלא רוצה לקרוא לעומק, רק להבין את הטעמים שמתחברים אליו וקצת רקע על המבנה וזהו.

תמונות הנתחים הלא מבושלים כל תמונות הנתחים אנחנו עשינו ועל כל תמונה של נתח חי מופיע איור שמתאר את מה שקוראים במידע המקצועי, כך שאם כתוב שיש שכבות של שומן ועצם, האיור על הנתח החי יראה בדיוק איפה זה ועל מה מדובר.

תמונות אווירה ומתכונים של הספרלצורך צילום המתכונים ביקשה ממני שושי הצלמת והסטייליסטית של הספר שאני יתגבש על סיפור שקורא בתוך התמונות, נכנסתי לנושא וכתבתי סיפור מרתק על ימי קום המדינה, קצביה קטנה בירושלים וקצב יהודי זקן, הסיפור גם מופיע בתחילת הספר ואת כל התמונות צילמנו במקומות שונים בבית שלו, זה נתן אווירה מטורפת ורקע יפה לכל מתכון ומתכון.

מתכון בסיסמיד אחרי המידע המקצועי הקצר יש מתכון בסיס, כדי להבין אותו חייבים לקרוא את ההסבר איך נכון לקרוא אותו, ואז מתחיל הקסם, המתכון הוא בלי חומרי גלם, כלומר אני לא יכתוב 2 בצל או ליטר יין אדום, במקום זה אני יכתוב נוזל או ירקות שורש, כאשר הרעיון הוא לכתוב מתכון בלי חומרי גלם ולהשאיר את הבחירה של חומרי הגלם בידיים שלכם, את כל ההסבר איך לעשות את הנתח ואיזה טעמים מתאימים לו הבאתי במדויק.

מתכון גורמההמתכון הראשון בסדרה הוא גורמה, שם הרגשתי משוחרר יותר, השתמשתי שיטות עבודה אחרות, טכניקות בישול מתקדמות, כל המתכונים כתובים עם המרה לסו וויד, חומרי גלם לפעמים מיוחדים יותר ותוצאה קצת מפונפנת, כזאת שלא מכינים כל יום, אבל כייף לדעת אותה.

מתכון עממיהמתכון השני בסדרה של כל נתח הוא עממי, שם השתמשתי רק בחומרי גלם שיש בכל סופר רגיל, וגם שיטות הבישול פשוטות להכנה והבנה, מתכון שיתאים לכל בית בישראל.

מתכון על האשבמתכון השלישי התמקדתי בעל האש, אבל לא הסטנדרטי אלה קצת לפתוח את הראש, לקחת נתחים בבישול ארוך לבשל בישול מקדים ואז להניח על המנגל ולהוציא טעמים מטורפים כך יצאו כל הנתחים בבישול ארוך ישר מהמנגל, הטעמים מטורפים וגם האופציות פתוחות.

מידע מקצועיבין לבין פיזרתי המון ידע מקצועי מקיף על בשר, משלב השחיטה דרך הסברים על כשרות דרך יישון בשר, מושגים מעולם השרקוטרי, שיטות בישול שונות, הסבר ארוך על שיטת הסו וויד, טכניקות צלייה מהעולם וגם בטיחות מזון, איך שומרים על בטיחות מזון במטבח הביתי והמקצועי.

רוצה את הספר?מחיר הספר 199 ש"ח לרוכשים דרך האתר כולל משלוח עד הבית רק ב 160 ש"ח