סלט בטטה

סלט בטטה בצילי מתוק

זה לא משנה כמה פעמים כבר העברתי את הסדנא, כל פעם מחדש לפני שאני פותח את הסדנא, אני רועד, פשוט פוחד. אני יודע שהמתכונים טובים, אני יודע שהאנשים אוהבים את האוכל ואת הסדנאות, אבל עדיין אני פוחד.

את האמת שאני קצת פוחד מאנשים שיתקילו אותי באמצע עם שאלות שאין עליהם תשובה ברורה, כי אוכל זה לא מדע מדויק – אוכל עושים באהבה ומגישים מהלב. איך שאני מרגיש, ככה אני מגיש.

וזה מה שקרה לי בסדנא אחת בדרום הארץ. כשנושא הסדנא היה "מקסימום אוכל במינימום זמן", למדנו אייך במינימום זמן אנחנו עושים אוכל טוב ושווה, אבל בלי לפגוע באיכות ובהגשה. אחד הסלטים שלימדתי היה סלט מאוד פשוט של בטטה בצ'ילי מתוק. סלט כובש ברמה קשה. אין אירוע שהוצאתי את הסלט הזה ולא קיבלתי עליו מחמאות, כי כמו שהוא פשוט ככה הוא טעים.

הכנתי את הסלט, עשיתי לו צילחות יפה, אנשים צילמו, נהנו, אכלו, ואז הוא קם, כאילו משום מקום, וזרק לי צרור שאלות: ואם אני רוצה את זה חלבי ??? איך אני מכין מזה מנת פתיחה ??? איזה עוד דברים אפשר לעשות עם זה ???

נבהלתי. שתקתי. נהיה שקט במקום, כולם בהו בי, מחכים לראות איך אני יוצא מזה.

אני יכול רק להגיד לכם שכשסיימתי לדבר, משפט אחד חתך את הדממה "כמה פשוט ככה מתוחכם" הוא זרק לחלל, אז בואו ותראו מה יצא מה"רימון" שזרקו לי בסדנא.

סלט בטטה בצ'ילי מתוק

המתכון הפשוט

  • 2 בטטה בינוני
  • 2 גבעולי בצל ירוק קצוץ לקוביות קטנות
  • חצי כוס רוטב צ'ילי מתוק
  • רבע כוס מים
  • קצת מלח
  • שמן לטיגון

אופן ההכנה:

לחמם שמן לטיגון עמוק, את הבטטה לקלף ולחתוך לקוביות קטנות, ולהכניס לטיגון עד שהקוביות מקבלות קצת צבע שחום, להוציא ולסנן.

בסיר נכניס את שאר החומרים, נביא לרתיחה, ננמיך את האש לחמש דקות, ונערבב עם הבטטה. לטעום, ובמקרה שחסר אפשר להוסיף מעט רוטב צ'ילי מתוק בלי חימום.

הגרסה החלבית:

את המים שבמתכון נחליף בחלב, ובמקום מלח, נוסיף כוס קוביות גבינה בולגרית, את הגבינה הבולגרית נוסיף לסיר רק אחרי הרתיחה!!! מעדן אמיתי.

מנת פתיחה מרשימה:

מבשלים ביצים חצי קשות, עושים את המתכון הפשוט וקוצצים נבטים עבים.

מסדרים על צלחת טבעת שטוחה מהסלט בטטה, במרכז מניחים את הנבטים הקצוצים, יוצרים כעין שקע בתוכם, ומניחים עליו חצי ביצה, מזלפים קצת מהרוטב מעל הביצה.

עוד רעיון:

סלמון עם  בטטה בצ'ילי מתוק, נעשה את המתכון הפשוט, נעשה את המתכון הרגיל שלנו לסלמון בתנור, רבע שעה לפני שהסלמון יצא מהתנור, נשפוך עליו את הסלט בטטה, נערבב את המיצים מהסלמון, ונחזיר לתנור.

בהצלחה!!!

המתכון פורסם לראשונה באתר קוקר כנסו לפוסט.

אשמח לשמוע מה חשבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה להתעדכן על פוסטים חדשים?

אני נזהר מאד משליחת ספאם. אשלך לך רק פוסטים חדשים שעולים לאתר.