ביף ג'רקי לפני ייבוש

ביף ג'רקי קווים לדמותו

חטיף בשר מיובש שמגיע אלינו בארצות הברית ומופיעה בשמות וגרסאות שונים באירופה אפריקה ואסיה, במסמך החשוב צירפתי את כל מה שחשוב לדעת על המוצר הזה.

נעים להכיר:
ביף ג'רקי – בשר מיובש, בימים עברו שלא היו מקררים ומקפיאים, ברגע ששחטו בהמה או חיה, היו צריכים להשתמש בכל החלקים וכך נולדו מגוון שיטות שימור לבשר, אחד מהם הוא על ידי ייבוש כל הנוזלים הקיימים בבשר, וכך נוצר בשר מיובש.

ההיגיון:
עובשים וחיידקים צריכים בסיס להתרבות ולצמוח, מצע נוזלי הוא הכי אידילי להתפתחות חיידקית, ברגע שאין נוזלים והכל יבש החיידקים אינם מתרבים והמוצר יכול להישמר לתקופת זמן ארוכה, גם בלי צורך בקירור, וכך השימוש בו אינו מוגבל בזמן.

מה הטעם:
טוב, זה כבר תלוי בכם, בזמן ההשריה ניתן להכניס מגוון טעמים, חריף, מתוק, חומצי, תבלינים מעניינים ועוד יציאות מוזרות, בנוסף נגלגל שוב להיסטוריה ואחד בשיטות השימור היו על ידי עישון, העשן מוציא חומרים כימיים שמוסיפים שימור לבשר, אבל אנחנו יכולים להשתמש בעשן בשביל להחדיר טעמים טובים.

איך אוכלים?
פשוט מנשנשים, זה חטיף דמוי ביסלי אבל בריא יותר:) הוא כמובן נשמר ללא מקרר ואפילו מומלץ לא להכניס למקרר כדי שלא יקבל לחות… כך שניתן לקחת גם לנסיעות לחול (כמובן שייפתחו השמים)

מה המרקם?
יש שני גרסאות, אחד יותר צמיגי והשני קל לאכילה, במה זה תלוי ??? בצורת החיתוך של הבשר, כבר נדבר על זה, אני אוהב את השני, שלא נאבקים איתו בפה.

איך חותכים
מבחינתי אני תמיד אוהב נגד הסיבים מה שיוצר בסוף ג'רקי שלא מתנגד בפה והוא פשוט נעים לאכילה, אבל בכל מקרה חשוב לחתוך דק כדי שהבשר יוכל להתייבש בפנים, פורסים פרוסות דקות ואז למקלות.

איזה בשר מתאים
כל הנתחים הרזים מתאימים, כמה שפחות שומן (יש גם גרסה עם שומן, מצריך יותר זמן ייבוש אבל זו גרסה שונה) פילה מדומה, כתף מרכזי וגם חלקים אחוריים מתאימים שייטל וויסברטן ועוד, הכי חשוב להוריד סילבן סקין ורקמות מיותרות.

איך מייבשים
לא עוברים את ה 100 מעלות ועדיף באזור 80 מעלות, אפשר כמובן במעשנה, או בתנור, או במכשיר ייבוש, צריך לתלות את הבשר כדי שהחום יגיע מכל כיוון ויתייבש נכון, אפ יש טורבו אפשר גם להוסיף זה יכניס אוויר ויוסיף בייבוש.

כמה זמן ייבוש:

זה כבר תלוי בסוג הייבוש, אבל זה נע בין 8-14 שעות. גם אם המוצר לא יבש אחרי כמות הזמן שבחרתם, תמשיכו לייבש הלאה, בסוף ה יצליח.

מה הטכניקה
מצאתי שהתלייה על השיפודים הכי נוחה, תולים את נתחי הבשר על שיפודים ואת זה משעינים על רשת בתנור מניחים למטה תבנית כדי ששאריות הנוזלים לא ילכלכו את התנור.

ומה עם מתכון?
אתם כבר מכירים אותי, יש מוצרים שאני פשוט לא מאמי במתכון מסודר, יותר בהשראה, דרך הכנה, וזה מוגש לכם פה באהבה 

בשר רזה חתוך לאצבעות
פפריקה מעושנת
רוטב סויה
מלח
פלפל שחור
רוטב חריף כלשהוא
שום גבישי

לערבב הכל הייטב, ולהשרות למשך 24 שעות.

לשפד על שיפודים ולתלות לייבוש

אשמח לשמוע מה חשבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה להתעדכן על פוסטים חדשים?

אני נזהר מאד משליחת ספאם. אשלך לך רק פוסטים חדשים שעולים לאתר.